Tuesday, 18 October 2011

Maaf... Awak terlewat 30 minit... Part 4




...
....
...
...
....
....
...
...
....
....
Sudah tiga hari Rayyan langsung tidak menghubungi Tasya. Walaupun telah berkali-kali Tasya menelefonnya, namun Rayyan mengeraskan hati untuk menjawab panggilan tersebut. Mujurlah Tasya tidak mengetahui di mana dia tinggal. Kalau tidak, pasti Tasya sudah mencarinya di rumah.

Hari itu, Rayyan pulang ke rumah seperti biasa setelah selesai semua tugasnya sebagai seorang Penolong Pegawai Pemasaran di Hilmi Holdings Sdn. Bhd. Sampai saja di tempat parkir, Rayyan terus masuk ke dalam kereta dan menghidupkan enjin. Tiba-tiba seorang wanita masuk melalui pintu sebelah pemandu. Rayyan yang terkejut terus menoleh.

"Hei, ni apa masuk kereta orang ikut suka hati nenek angkat you je ni?" tengking Rayyan apabila mendapati wanita itu adalah Tasya.

"Apa you cakap kasar-kasar dengan I ni sayang?" tanya Tasya dalam nada yang mengada-ngada.

"You nak apa lagi ni?"

"Kenapa you tak call I? Dah masuk tiga hari I tunggu you call I. I call you pun you tak angkat. Busy sangat ke you sampai tak ada masa untuk I?"

"You tanya I ni, I nak tanya you. You ada masa untuk I ke?"

"Hei, you yang salah you cakap I tak ada masa untuk you pulak. Penat I tunggu you tau. You tak sampai-sampai pun. dah you tak datang, I balik la."

"Hello, siapa kata I tak datang? I cuma lewat 10 minit je. Ye ke you balik lepas you fikir yang I takkan datang?"

"You cakap apa ni Rayyan? Betul lah I terus balik. Sakit hati I tau bila you mungkir janji."

"Hahaha... Tasya, Tasya... You buat i rasa nak tergelak la. Tak apa la. Ni you nak ke mana? tak reti-reti nak keluar dari kereta I ke? I nak balik ni. Mama I dah tunggu I depan pintu pagar dah," sengaja Rayyan berkata begitu supaya Tasya cepat keluar.

"Sayang, jom kita keluar makan. I lapar la," ajak Tasya.

"Sorry, I nak balik. Kalau you nak makan, I hantar you kat restoran mana-mana, then you makan la sorang-sorang."

"Hisy, benci lah you ni. Dah la. hantar I balik."
:
:
:
:
:

"Cik Kiah, kau nampak tak lelaki yang baru keluar dari kereta Persona sana tu?" Insyirah menarik lengan Zakiah yang berada tidak jauh darinya.

"Yang mana? Yang pakai spek tu?"

"Ha la... Yang tu lah. Yang mana lagi. Kau ada nampak Persona yang lain ke?"

"Ok, ok. Kenapa dengan mamat tu? Kau minat kat dia ke? Uish, hensem tu. Tinggi, putih lagi. Yang syok tu sebab dia pakai spek. Kau kan suka lelaki pakai spek kan? hehehe..."

"Amboi, sempat lagi kau nak mengenakan aku ye? Itulah alien yang aku cerita kat kau hari tu. yang langgar aku time beli nasi hari tu. Jangan lah dia nampak aku."

"Kalau dia nampak kau pun kenapa?"

"A'ah ek... Hahaha..."

* Mengapakah Rayyan dipertemukan semula dengan Insyirah? Apakah yang akan berlaku seterusnya? Nantikan sambungannya.......


p/s: credit to the novelis Ct Nahya

No comments: