Saturday 17 September 2011

Maaf... Awak terlewat 30 minit... Part 2



Assalamualaikum...
ini merupakan novel bersiri yang bertajuk "Maaf... Awak terlewat 30 minit... (part 2)"
...
....
....
...
....
....
....

"Hisy... Entah dari mana alien tu datang, tiba-tiba je nak marah-marah aku. Dia ingat dia bagus sangat ke? Bukan salah aku sorang tau. Dia pun salah jugak. Jalan tak pandang kiri kanan. Sakitnya hati aku. Dah la tak reti nak mintak maaf. Ya Allah, jauhkanlah aku dari lelaki macam tu," omel Insyirah sendirian.

Hatinya benar-benar sakit selepas pelanggaran tersebut. Dia meneruskan perjalanannya  ke arah kedai tempat dia bekerja. Masa rehatnya hampir terbuang begitu saja kerana asyik memikirkan rasa sakit hatinya terhadap lelaki yang melanggarnya tadi.

Setibanya di hadapan pintu kedai Insyirah teringatkan sesuatu.

"Eh, mana pulak perginya nasi bungkus aku tadi? Ala... Ni mesti terjatuh time berlanggar dengan alien tadi. Isy... Menyesal aku beli nasi kat mamak. Tak kisah walaupun mahal sebab teringin sangat nak makan nasi goreng pattaya punya pasal. Last-last macam ni pulak jadi."

"Syira, yang kau tercegat depan pintu, bercakap sorang-sorang tu kenapa? Dah buang tabiat ke?" Zakiah yang menyedari kepulangan Insyirah berasa pelik apabila rakan kerjanya itu tidak masuk dan seperti bercakap sendirian. Nasib baik tiada pelanggan di kedai mereka ketika itu.

Insyirah terus masuk ke bilik rehat, mengambil beberapa keping roti yang memang dijadikan stok mengalas perut mereka ketika bekerja.

"Hoi, makan roti je? Tadi kata teringin sangat nak makan nasi goreng pattaya mamak hujung sana?"

"Eh, kau diam la. Jangan nak tambah lagi sakit hati aku ni."

"Kenapa? Cecite,cecite."

Insyirah menceritakan segala yang terjadi dari awal hingga akhir kepada Zakiah. Dia berharap agar tidak bertemu lagi dengan lelaki tersebut. Barulah Zakiah tahu mengapa rakannya ini sakit hati yang teramat. Mana tidaknya, gaji mereka tidak seberapa. Waktu pertengahan bulan begini, memang mereka perlu berjimat.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


s0 apakah terjadi kepada mereka nntikan sambungannya dengan menekan kat sebelah ni...klik sini...

p/s: hak milik terpelihara ct nahya


No comments: